Belastingzaken

Belastingzaken

Voor (uiterlijk) 1 mei moet iedereen weer zijn belastingbiljet invullen.
De belastingdienst stuurt hierover in januari een brief. De een wordt daarbij verzocht weer aangifte te doen, terwijl een ander blij wordt gemaakt met de mededeling dat dit niet hoeft te gebeuren.

  • Stuurt de belastingdienst het verzoek om aangifte te doen, dan bent u verplicht om aangifte te doen.
  • In het andere geval hoeft het niet van de belastingdienst. Maar misschien heeft u, in het aan de orde zijnde jaar, specifieke zorgkosten gehad, zoals kosten van de tandarts, fysiotherapie, dieet of reiskosten. Dan is het misschien toch verstandig om wél aangifte te doen.

Voor de leden van AVOS, KBO of wijkgebonden ouderenverenigingen staan ook dit jaar de belastinginvullers klaar om u hierbij te helpen.
Ook wordt dan gekeken naar de eventuele huur en zorgtoeslag.
Hebt u alle gegevens, zoals jaaropgaven, bankgegevens en zorgkosten bij de hand, dan kunt u voor het maken van een afspraak contact opnemen met het coördinatiepunt: Mevr. M. Remmers, tel. 0478 581 690.